Elsős lesz a gyermekem!

Elsős lesz a gyermekem

 

Szülők és gyerekek egyaránt félelemmel vegyes kíváncsisággal várják az iskolakezdést. Rengeteg gyakorlati kérdés merül fel ezzel kapcsolatban. A teljesség igénye nélkül egy rövid áttekintést szeretnénk nyújtani önöknek.

1.    Mire lesz szükség? Mit vásároljak?

A legalapvetőbb iskolai felszerelést kérjük, részletes tájékoztatást az osztályfőnökök adnak.

2.    Mi legyen az iskolatáskában az első nap?

Az első napon még nincs szükség felszerelésre. Váltóruhát szeretnénk kérni, hogy a tanévnyitót követően a gyerekek kényelmesebb, kevésbé féltett ruhába tudjanak átöltözni. Továbbá, szeretnénk kérni, hogy egy kis alakú üzenő füzetet készítsenek be már az első napon, amelybe beleírják a probléma esetén értesítendő telefonszámot (ez legtöbbször a szülők telefonszáma).

Váltócipő használatát szoktuk kérni, a homokozás illetve a csapadékos idő miatt.

3.    Milyen a tornafelszerelés?

Rövid nadrágot és külön pólót, tornacipőt, zoknit, illetve kis arctörlőt kérünk, hogy a foglalkozás után lemoshassák, megtörölhessék az arcukat. A hűvös idő beköszöntével hosszú nadrágra és melegítő felsőre is szükség lesz.

4.    Tankönyvek

A tankönyveket a tanulók az első használat előtt kapják kézhez, addig az osztályfőnököknél van.

5.    Probléma esetén kihez fordulhatok?

Érdemes az osztályfőnöknek jelezni a kérdéseket, problémákat. Hosszabb megbeszélésre is lehetőség van fogadóóra keretében, bármelyik gyermekkel foglalkozó szakemberrel.

A pedagógusok munkáját logopédus, képességfejlesztéssel foglalkozó gyógypedagógus, védőnő, iskolaorvos, gyermekgyógyász segíti.

6.    Szakkörök

A szakköri kínálat évről évre változik, erről általában szeptember végén kapnak a szülők tájékoztatást és októberben kezdődnek a foglalkozások. A választás nem kötelező, az elfoglaltság a tanítási időn túl, a napközi idejére esik.

7.    Házi feladat

A házi feladat elkészítésére a napközis tanulóknak a napköziben, pedagógiai segítség mellett van lehetőségük. Törekszünk arra, hogy minden esetben elkészüljenek az írásbeli feladatok, ugyanakkor a szóbeli feladatok se maradjanak el.

8.    Milyen az első néhány nap?

Az első napokban a gyerekek ismerkednek egymással, a pedagógusokkal, az iskola épületével, a szokásokkal, röviden az iskolai élettel. Mi pedagógusok pedig szeretnénk minél jobban megismerni a ránk bízott tanulókat. Ez hosszú folyamat, de annak érdekében, hogy minél sikeresebben kezdjük a közös munkát az első napokban nagyon sok „ismerkedős”, közösségformáló, illetve az egész osztállyal játszható képességfejlesztő játékra kerül sor, és a tankönyvekre, füzetekre még nincs szükség. A fent leírtakon kívül azért érezzük ezt a szakaszt fontosnak, hogy megkönnyítsük az óvoda és iskola közti átmenetet. A szülők megértését és türelmét előre is köszönjük.

9.    Értékelés

Az első évfolyamon a tanulók nem jegyeket kapnak, hanem szöveges formában értékelik teljesítményüket.