Tájékoztatás az első évfolyamra beíratás rendjéről
Tisztelt Szülők! Tisztelt Gondviselők!
A kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel az általános iskola 2021/2022. tanév első évfolyamára a beiratkozás elektronikus úton történik a KRÉTA rendszeren keresztül.
Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezés elektronikus, online módjára 2021. április 10-től (szombat) nyílik meg az informatikai lehetőség a KRÉTA rendszer felületén keresztül: https://eugyintezes.e-kreta.
KÉRJÜK, HOGY AKIK MÉG NEM VETTÉK FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT BEIRATKOZÁSI SZÁNDÉKUKAT ILLETŐEN, MIELŐTT ELKEZDIK AZ ELEKTRONIKUS BEIRATKOZÁST, MINDEN ESETBEN TELEFONÁLJANAK INTÉZMÉNYÜNKBE! (Telefon: 0612570562 8:00-15:00 óráig)
A személyes jelentkezés rendje az iskolánkban:
Indokolt esetben, előzetes telefonos egyeztetés alapján lehetőséget biztosít az intézmény a személyes beiratkozásra is 2021. április 15-én (csütörtök) és április 16-án (péntek).
Személyes beiratkozásra április 14-én (szerda) 14 óráig tudnak időpontot egyeztetni, a 06-1-257-0562 telefonszámon.
Az épületbe belépni, a járványügyi veszélyhelyzet miatt megkövetelt egészségügyi szabályok szigorú betartása mellett lehet. A bejáratnál testhőmérséklet mérés történik, kötelező a kézfertőtlenítés és a helyesen viselt maszk használata.
A személyes beiratkozáskor az alábbi iratokra, okmányokra lesz szükség:
× a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat;
× a gyermek TAJ kártyáját;
× a gyermek törvényes képviselőjének személyazonosító igazolványát;
× a gyermek felügyeleti jogának gyakorlásáról szóló nyilatkozatot;
× nyilatkozatot arról, hogy a szülő valamelyik egyházi jogi személy által szervezett hit- és erkölcstan oktatást vagy az állami etika oktatást igényli gyermeke számára;
× adott esetben:
× a szakértői bizottság szakértői véleményét,
× hátrányos helyzetről szóló határozatot,
× különleges helyzet fennállásának igazolását,
× a nemzetiségi iskolai nevelés-oktatásban való részvételről szóló nyilatkozatot,
× a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező nem magyar állampolgárok Magyarországon történő beiskolázásához szükséges dokumentumokat: regisztrációs igazolás, vagy tartózkodási kártya, vagy állandó tartózkodási kártya.
Az elektronikus beiratkozás menete az iskolában:
https://eugyintezes.e-kreta.
1.Nyissa meg a fenti linket!
2.Kattintson a jobb felső sarokban a bejelentkezés menüre.
3. A megnyíló felületen kérjen ideiglenes belépési felhasználónevet és jelszót.
4. Ezután felhasználónevével és jelszavával jelentkezzen be az e-ügyintézés/"beiratkozás általános iskolába" menübe
5. Végezze el a beiratkozást!
A beiratkozáskor a KRÉTÁ-ba fel kell tölteni, majd szeptemberben eredetiben bemutatni, az alábbi iratokat:
× a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat;
× a gyermek TAJ kártyáját;
× a gyermek törvényes képviselőjének személyazonosító igazolványát;
× a gyermek felügyeleti jogának gyakorlásáról szóló nyilatkozatot;
× nyilatkozatot arról, hogy a szülő valamelyik egyházi jogi személy által szervezett hit- és erkölcstan oktatást vagy az állami etika oktatást igényli gyermeke számára;
× adott esetben:
× a szakértői bizottság szakértői véleményét,
× hátrányos helyzetről szóló határozatot,
× különleges helyzet fennállásának igazolását,
× a nemzetiségi iskolai nevelés-oktatásban való részvételről szóló nyilatkozatot,
× a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező nem magyar állampolgárok Magyarországon történő beiskolázásához szükséges dokumentumokat: regisztrációs igazolás, vagy tartózkodási kártya, vagy állandó tartózkodási kártya.
Az alábbi linkre kattintva pedig, segítséget kaphat arról, hogy hogyan zajlik a beiratkozás.
https://tudasbazis.ekreta.hu/
A beiratkozás során a szülő csak egyetlen általános iskolába erősítheti meg, vagy kérheti gyermeke felvételét!
A tanulói jogviszony felvétel útján keletkezik. A felvétel jelentkezés alapján történik. A felvételről vagy átvételről az iskola igazgatója dönt.
Abban az esetben, ha nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába kívánják beíratni gyermekét, abban az esetben is meg kell adnia a lakóhely szerint kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét a jelentkezése során. A gyermek körzetes iskoláját az alábbi keresőfelületen: https://kir.hu/korzet és az általános iskolák, a tankerületi központok és az önkormányzatok honlapján találják meg.
Ha a tanköteles korú gyermek még egy évet óvodában marad, a szülőnek a körzetes iskola felé ezt nem kell jelezni, az iskola fenntartója erről értesíti a gyermek lakóhelye szerint körzetes intézményt.
A gyermekek felvételéről az intézményvezető legkésőbb 2021. április 23-án meghozza döntését, amelyről azt követően, 2021. április 28-ig a szülőt/gondviselőt értesíti.
Az iskola igazgatója a felvételi eljárásban a felvételről tanulói jogviszonyt létesítő vagy a kérelmet elutasító döntést hoz. A kérelemnek helyt adó, illetve a gyermek felvételének elutasításáról szóló döntést az iskola igazgatója írásban közli a szülővel. A felvételi kérelemmel kapcsolatos ügyintézés, határidő-számítás során a köznevelés rendszerében hozott döntésekkel kapcsolatos szabályok alapján jár el.
Amennyiben a választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés véglegessé válását követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára.
Az iskolába felvett tanulók osztályba vagy csoportba való beosztásáról - a szakmai munkaközösség, annak hiányában a nevelőtestület véleményének kikérésével - az igazgató dönt.
Az általános iskola a felvételi kötelezettsége teljesítése után további felvételi kérelmek teljesítésének lehetőségéről szóló tájékoztatóját legalább tizenöt nappal a felvételi kérelmek benyújtására rendelkezésre álló időszak első napja előtt nyilvánosságra hozza.
Ha az általános iskola a felvételi kötelezettsége teljesítése után további felvételi kérelmeket is teljesíteni tud, köteles először a hátrányos helyzetű gyermekek kérelmét teljesíteni. A további felvételi lehetőségről szóló tájékoztatót a helyben szokásos módon - legalább tizenöt nappal a felvételi kérelmek benyújtására rendelkezésre álló időszak első napja előtt - nyilvánosságra kell hozni. A hátrányos helyzetű tanulók közül előnyben kell részesíteni azokat, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen vagy kerületben van, ahol az iskola székhelye vagy telephelye, feladatellátási helye található. A hátrányos helyzetű tanulók felvétele után a további felvételi kérelmek elbírálásánál előnyben kell részesíteni azokat a jelentkezőket, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen található, ahol az iskola székhelye vagy telephelye, feladatellátási helye található.
Ha az általános iskola - a megadott sorrend szerint - az összes felvételi kérelmet helyhiány miatt nem tudja teljesíteni, az érintett csoportba tartozók között sorsolás útján dönt. A sorsolásra a felvételi kérelmet benyújtókat meg kell hívni. A sorsolás lebonyolításának részletes szabályait a házirend tartalmazza. A hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igényű tanulók felvételi kérelmének teljesítése után sorsolás nélkül is felvehető az a gyermek, akinek ezt különleges helyzete indokolja.
Különleges helyzetnek minősül, ha a gyermek
- szülője, testvére tartósan beteg vagy fogyatékkal élő, vagy
- testvére az adott intézmény tanulója, vagy
- munkáltatói igazolás alapján szülőjének munkahelye az iskola körzetében található, vagy
- az iskola a lakóhelyétől, ennek hiányában tartózkodási helyétől egy kilométeren belül található.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok benyújtásával, adatok megadásával a jelentkezéssel és beiratkozással kapcsolatos kérdésekben segítséget kérhetnek a rájuk vonatkozó esetekben gyermekük óvodájától – óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója –, valamint az általános iskoláktól az intézményt fenntartó tankerületi központtól.
Együttműködésüket köszönjük szépen!